Voorwaarden

Fijn, dat u voor ons hebt gekozen als de tandartsenpraktijk die zorgdraagt voor uw algehele mondzorg. Het vertrouwen wat u in ons stelt doet ons deugd en wij zullen er alles aan doen u als patiënt zo goed mogelijk te helpen. Of het nu gaat om preventieve zorg of het behandelen van uw gebit op het gebied van cariës, parodontitis en/of pijnklachten.

Binnen Tandartsenpraktijk Vollenhove zijn een viertal tandartsen werkzaam, dhr. Jin Kang, mevr. Anneline Petersen, dhr. Bram Salomé en mevr. Nynke de Klerk. Daarnaast is er een tandarts voor orthodontie werkzaam, dhr. Ron Veijer. Mevr. Shabnam Asadi en dhr. Jay Felipe zijn beiden als mondhygiënist werkzaam binnen onze praktijk. Zij allen, natuurlijk tezamen met diverse assistentes doen er alles aan uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken.

Nu begrijpt u, dat we een erg drukke praktijk zijn en daarom zien we ons ook genoodzaakt enige huisregels onder uw aandacht te brengen.

  • Om als nieuwe patiënt te kunnen worden ingeschreven dient u het inschrijfformulier en de medische anamnese zo duidelijk en compleet mogelijk in te vullen. Dit kan digitaal en kan, als alles correct is ingevuld, via de website worden verstuurd. Hiermee verklaart u tevens de gegevens/vragen zo compleet mogelijk en naar waarheid te hebben ingevuld. Dit dient u aan het eind van de betreffende formulieren aan te vinken. Voorts dient u er zorg voor te dragen, dat uw behandelhistorie met foto’s van uw vorige tandarts zo spoedig mogelijk naar ons wordt gestuurd. Een actuele medicijnenlijst kan eveneens van belang zijn. Als alles compleet is en wij hebben u ingeschreven, dan ontvangt u bericht van ons voor ’t maken van een eerste afspraak. Uiteraard geldt bovenstaande voor een ieder van uw gezin die u bij ons inschrijft.
  • Bij uw eerste bezoek aan ons dient u zich te legitimeren zodat wij dan uw identiteit kunnen vaststellen. Graag dan ook uw zorgpas of zorgpolis meenemen. Wij proberen ervoor zorg te dragen, dat u in het vervolg zoveel mogelijk bij steeds dezelfde tandarts terecht komt.
  • Declaraties van behandelingen en controles worden financieel afgewikkeld door Infomedics, dit na tussenkomst van uw zorgverzekeraar, zodat u alleen een nota van uw eigen bijdrage ontvangt. Deze betaalt u dan aan Infomedics. Ook als u geen aanvullende tandartsverzekering heeft gaat dit via Infomedics. In dat geval ontvangt u dan eveneens de nota van hen voor de gehele behandeling.
  • Het is van het grootste belang, dat u tijdig op uw afspraak in onze praktijk verschijnt. Nadat u zich aan de balie hebt gemeld mag u plaats nemen in de wachtkamer. U wordt dan door de tandarts of de assistente gehaald.
  • Mocht de gemaakte afspraak u op enig moment toch niet passen, dan kan deze nog verzet of geannuleerd worden indien u minimaal 24 uur van te voren ons hiervan in kennis stelt. Heeft u een afspraak op maandag dan belt u met ons op de vrijdag ervoor. Indien u uw afspraak later afzegt of in het ergste geval helemaal niet komt opdagen, dan behouden wij ons ’t recht voor u de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Het bijbehorende C90 tarief bedraagt   €  5,00  per 5 minuten gereserveerde tijd.
  • Wij herinneren u aan uw afspraak d.m.v. een mail of sms. Let wel, dit is uitsluitend te beschouwen als een hulpmiddel, u bent zelf verantwoordelijk voor uw gemaakte afspraak.

Mocht u onverhoopt met een pijnklacht te maken krijgen, dan dient u voor s morgens half 10 contact met ons op te nemen zodat we u in de meeste gevallen dezelfde dag nog kunnen helpen. Belt u later, dan bestaat er een kans dat dit niet eerder kan als de volgende werkdag. Let wel, het kan wel zijn, dat u dan geholpen wordt door een tandarts anders dan uw ‘eigen’ tandarts. Hangt ervan af wie die dag ruimte in zijn of haar agenda heeft.